Work
Nieuws blog

Geen woorden maar data

Bij de Gemeente Rotterdam zijn steeds meer ‘data-vacatures’, maar er was nog veel werk te doen op het gebied van positionering en beeldvorming. En hoe doe je dat? Door een verhaal te vertellen met een mooie recruitment video.

Kaaps Film schreef op basis van interviews met medewerkers een voice-over, die ingesproken werd door Elten Kiene. Met een beeldtaal waar we de data en de impact van het werk in de stad projecteren. We werkten met échte medewerkers om de authenticiteit te vergroten en de boodschap bij te staan.

Jan Willem Wiersma, employer branding bij Gemeente Rotterdam: “Gisteren had ik de kickoff met veel collega’s die een rol hebben in onze nieuwste film/parel die we met KAAPS hebben gemaakt. Deze collega’s zijn zelf de doelgroep en hoe mooi is het dan om het enorme enthousiasme en trots te proeven bij het zien van het eindresultaat. Deze film is een prachtig middel om je een gevoel te geven van waar wij voor staan en welke impact je werk heeft.”

Waarom een recruitment video laten maken?
Om de juiste mensen te vinden die passen bij jouw bedrijf, is het belangrijk om te laten zien waar je bedrijf voor staat en wat de functie inhoud. Daarom is het belangrijk dat jouw employer brand authentiek is. Video is een goede manier om dit te doen. Het spreekt tot de verbeelding en roept een emotie op. Employer branding gaat verder dan het werven van personeel. Naast dat je interessant wordt voor nieuwe werknemers, creëer je ook een gevoel van trots en verbintenis met je huidige personeel.

Je kunt de recruitment video gebruiken op je werken-bij website, geadverteerd inzetten op social kanalen als LinkedIn, plaatsen in je wervings e-mails of laten zien op congressen en evenementen.

Meer voor Gemeente Rotterdam

Meer employer branding

Klant:

Gemeente Rotterdam

Regisseur:

Eelco de Winter

Category: