Work
Nieuws blog

Impact serie Defensie | Onschadelijk maken van een bomgordel

Werken bij Defensie is iets waar je niet zomaar voor kiest. Het is meer dan werk. Het gaat om wat jij als mens kunt betekenen voor een ander. In deze serie employer branding video’s vertelt in elke aflevering een militair zijn of haar persoonlijke verhaal over de impact van het werk en gaan we terug naar de meest ingrijpende momenten in het leven van een militair. 

Barry maakte de bomgordel onschadelijk bij de Apple Store gijzeling

Wat betekent het om een bom onschadelijk te maken na een gijzeling? Dit is het verhaal van Barry. Hij is Ploegcommandant bij de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD). Tijdens de gijzeling in de Apple Store in Amsterdam kregen Barry en zijn collega’s de taak om de bomgordel van de gijzelnemer onschadelijk te maken. Met de robot van de EOD heeft Barry met zijn team ervoor gezorgd dat de dreiging werd weggenomen, zodat mensen weer veilig over straat konden lopen. Wat doet het met je om dit risicovolle werk te doen en welke impact maak je?

Een YouTube documentaire serie over de impact van het werk als militair

Defensie is hard op zoek naar nieuwe medewerkers. Hoe kunnen we ze inspireren en overtuigen om, binnen welk vakgebied ze ook aan de slag willen, na het zien van een van de employer branding video’s Defensie als werkgever serieus te overwegen? Wie militair wordt doet dit vaak vanuit een overtuiging. Wie kiest om militair te worden doet dat niet vanwege de functieomschrijving, het salaris en de arbeidsvoorwaarden. Hoewel dat allemaal echt wel goed geregeld is. Het gaat om meer dan dat. Het gaat om het verhaal erachter, om de betekenis van het werk en de impact die je maakt.

De films zijn als een documentaire opgebouwd en in het verhaal gaan we op zoek naar de meest ingrijpende momenten uit het leven van de militairen. Van het verlenen van noodhulp na een orkaan, het onderscheppen van drugsboten in het Caribisch gebied tot het trainen van Oekraïense soldaten en het onschadelijk maken van een bomgordel.

Klant:

Ministerie van Defensie

Reclamebureau:

Radancy

Regisseur:

Jeske Maas

D.O.P.:

Olaf Tijhuis