Gen Z is jong en wil wat beleven! Ze willen impact maken. En liever vandaag dan morgen. Dat gevoel van snelheid, energie en de positiviteit hebben we vertaald in een reeks dynamische films. Een campagne vol actie, trots en vooruitgang – klaar om de volgende generatie in beweging te brengen.
Voor het nieuwe concept Defensie Dienjaar, een innovatief programma van het Ministerie van Defensie voor jongeren tussen de 18 en 26 jaar, ontwikkelden we meerdere films. Deze films vertellen het unieke verhaal van jongeren die tijdens hun Dienjaar niet alleen deel uitmaken van de krijgsmacht, maar ook groeien als individu. Ze ontwikkelen militaire vaardigheden, werken aan persoonlijke groei en versterken hun maatschappelijke betrokkenheid.
De film legt de nadruk op actie, groeimomenten en plezier: van uitdagende trainingen tot het ontwikkelen van leiderschap. De stijl is jong, energiek en herkenbaar, afgestemd op de belevingswereld van de nieuwe generatie. We informeren niet alleen, maar inspireren vooral – het Dienjaar biedt jongeren meer dan een jaar in dienst, het geeft ze een toekomst vol kansen en mogelijkheden.
We zoomen in op het Dienjaar van vier jonge militairen, elk werkzaam binnen een andere krijgsmacht. In de films worden hun persoonlijke ervaringen belicht, waarbij we samen met hen terugkijken op hun jaar bij Defensie. In deze films nemen we een stap terug en duiken we in hun verhalen, waar ze vertellen over de uitdagingen die ze hebben overwonnen, hoe hun perceptie van Defensie is veranderd, en de momenten waarin ze persoonlijk en professioneel zijn gegroeid.