Employer branding video voor drone vliegers
Personeel werven voor een onbemande drone…
Het klinkt gek. Het werven van personeel voor een toestel waar niemand in zit. De Nederlandse Luchtmacht heeft een aantal jaar geleden de MQ9 Reaper aangeschaft en dit toestel is na jaren van voorbereiding en training klaar om echt ingezet te worden. Vanuit Radancy kwam de vraag om samen een employer branding video te ontwikkelen waarin we laten zien dat je gewoon op je fietsje door het Nederlandse landschap naar je werk kunt. In een Ground Control Unit (GCS) stapt, en vervolgens de Reaper bestuurt die duizenden kilometer verderop vliegt.
Film opnames in Las Vegas & Leeuwarden
Hoe groot kan het contrast zijn. We zijn met de filmcrew naar Creech Air Force Base, Las Vegas, afgereisd om daar de eerste Nederlandse vliegers en sensor operators in actie te zien in een een besturingsunit (GCS). Deze zullen uiteindelijk o.a. in Leeuwarden komen te staan. In Creech hebben we de eerste video opnames voor de employer branding video gemaakt waarin we laten zien wat het werk inhoudt en hoe je werkomgeving eruit komt te zien. Alsof je in een hypermoderne cockpit zit zie je de vlieger en de sensor operator aan het werk.
Het was een mooie trip. Met een mooi team. Op naar de volgende.