Work
Nieuws blog

De kracht van Lin, de kracht van het team I Defensie

Hoe krijg je meer vrouwen enthousiast over een baan bij Defensie? Ondanks dat Defensie van oudsher een mannenwereld is en er nog veel te weinig vrouwen werken, zijn er gelukkig steeds meer vrouwen die kiezen voor een baan als militair. In een serie employer branding video’s, hebben we van 4 krachtige vrouwen een persoonlijk portret neergezet. Hierin gaan we op zoek naar hun achtergrond en ontvouwen we in de films zo de kracht van deze vrouwen in het team.   

De kracht van Lin

“Ze hebben me voor de deur van het kindertehuis gelegd, mijn biologische ouders, maar daar leggen ze niet een briefje bij met je naam en wanneer je geboren bent…”. Wat Lin drijft is dat ze de door wat ze heeft meegemaakt als klein meisje en de kansen die ze heeft gehad in het leven, dat ze die voor de volle 100% wil aangrijpen waardoor andere kinderen misschien ook die kansen kunnen krijgen. In de employer branding video vertelt Lin over de motivatie om alles zo goed mogelijk te doen en dankbaarheid te tonen voor de mogelijkheden die ze krijgt. Want ze beseft dat de kinderen waarmee zij in het kindertehuis zat hebben niet allemaal die kansen gekregen en het voor haar het leven ook anders had kunnen lopen.”

Het verhaal van de vrouwen van Defensie

In opdracht van Radancy hebben we het concept doorvertaald naar een serie portretten in documentaire stijl. In de films gaat het niet om het verschil tussen man of vrouw maar om wie jij bent als persoon, waar je vandaan komt en hoe je geworden bent tot wie je nu bent. Storytelling is op deze manier de basis om de boodschap over te brengen. Vanuit een eerlijk en echt verhaal vertellen we dat je als vrouw je eigen kracht meebrengt, dat je kwetsbaar mag zijn en dat jouw inbreng gewaardeerd wordt. Op deze manier inspireren de films en de verhalen van de 4 militairen andere vrouwen om eens na te denken over werken bij Defensie. De inzet van employer branding video heeft samen met de inzet op socials in de eerste 8 maanden al geresulteerd in meer dan 1.000.000 impressies, 14.474 thruplays, 2307 reacties, 23.719 unieke bezoekers op de landingspagina en 7.603 unieke bezoekers van de vacatures. De campagne is bekroond met goud bij de #videoawards.

Klant:

Defensie

Reclamebureau:

Radancy

Regisseur:

Eelco de Winter

D.O.P.:

Olaf Tijhuis